Iveco Daily istoric service.

Iveco Daily

Istoric de service  platforma de tractari auto.

 

După cumpărarea mașinii am început verificarea generala a partii mecanice și conservarea generală împotriva ruginii.

Cred că am făcut cea mai bună treabă, dar trebuie mentionat ca  totul a fost facut cu un buget redus ca si timp si ca parte financiara.

Am realizat lucrări la caroserie, vopsire și mecanică.

Am început cu operații de sudura unde a fost cazul (la cabina cel mai mult).Surprinzator sasiul s-a prezentat foarte bine avind in vedere varsta inaintata.

Un rol importanta a avut curățarea ruginii pe sasiu și în interiorul cabinei.

Este adevărat că există unele probleme cu rugina dar cu răbdare și muncă asiduă, se poate rezolva orice problema

In principiu  sunt mulțumit de camioneta, dar fac modificări încet-încet.Pretul de achizitie a fost de 5000 euro.

Cautind pe internet istoricul ei am aflat (dupa ce am cumparat-o) ca mașina mea a fost făcută pentru Marea Britanie cu vola pe dreapta, dar am cumpărat-o din Bulgaria cu modificare gata facut pentru partea stinga. Modificarea nu a fost profesională si atrebuit sa pai pozez cablurile de la instalatia electrica sa refixez multe din plasticele de bord,unele le-am inlocuit.

Am cumparat  un IVECO Daily  35-80 pentru piese de schimb, dar multe piese mai ales de la suspensie si directie nu se potrivesc ca la modelul meu care este  59-12 detarat de bulgari la 35-12.

Pentru inceput am folosit doar niște materiale plastice din interiorul cabinei pentru a o insonoriza si a o face cit mai placuta la drum.

Am schimbat si  scaunul șoferului si am adaptat un scaun plusat cu suport lombar si mult mai confortabil de la OPEL VECTRA.

Link-ul complet cu operatiunile de intretine si reparatie pe forumul Iveco din ANGLIA.

Iveco Daily rezultate test drive

Câteva date testate de mine și cateva teste insotite de masuratori privind turatia/viteza si consumul:

La 2500 rpm IVECO merge cu 75 km / h în a 5-a treaptă de viteză și consumul de 11% (nu contează dacă este încărcat sau nu cu o mașină maximă 1600 kg) și cu remorca încărcată cu o mașină de greutate maximă de 2000 kg consumul este undeva în cei 13-14% litru / 100kilometri.

Am făcut măsurători fără a afla raportul grupului  și a rezultat un raport 4,55 asta inseamna ca dintii pinionului si a coroanei sunt: 9×41.

Deoarece treapta 1 nu o prea folosesc  vreau să schimb acest raport la 4,30 (10×43) sau 3,90 (12×47), dar acest raport este greu de găsit pe piață.

Mașina mea are șasiu cu ampatament de 3,3 metri. Platoul are 4,5 metri lungime și 2 metri lățime.

Schimbare scaun sofer.

Am optat pentru scaunul OPEL VECTRA B ANUL 1999.Modificari facute:

  1. Am tăiat suportul din spate de pe scaunul din apropierea suportului de șoc.
  2. A trebuit să tai aproximativ 10 cm de suportul fixat care este atașat de podea.
  3. Deoarece scaunul glisant este mai lat decât sistemul de amortizare a trebuit să sudez benzi de oțel pe fiecare latură de 2 cm fiecare.

Acum am două sisteme culisante.

Originalul și sistemul de glisare a scaunului de Opel .

Sunt mulțumit, este mult mai confortabil si suportul lombar isi merita toti banii.

In concluzie despre Iveco Daily 59-12 pot spune ca este o masina robusta facuta pentru sarcini mari.Necesita o minima intretinere.Nu este o masina pentru fuga ci pentru mers normal 70-90km/h.

Daca ai grija minima de partea tehnica nu te va lasa in drum..

Link-uri utile pentru reparatii auto.

Inlocuire garnituri servo pompa Iveco Daily.

Reparatii sasiu Iveco Daily 

Reparatie pompa apa+distributie+alternator Iveco Daily platforma tractari auto.

O zi de munca cu Iveco Daily.