Cum sa evit rugina

cum evit rugina

Cum sa evit rugina?

De ce ruginesc mașinile si cum sa evit rugina sunt cele doua mari intrebari ale posesorilor de automobile.

Ce este rugina?Cum se formeaza?

Rugina se formează ca urmare a separarii electrochimice a metalelor pe bază de fier.

Această separare este rezultatul oxidării.

Proces prin care moleculele de suprafață de fier reacționează cu oxigenul din mediu și produc o nouă moleculă.

Fe2O3, cunoscută și sub denumirea de oxid de fier. Acest  oxid de fier este rugina.

Fierul pur nu se oxidează la fel de agresiv.

Examinați un bloc motor vechi din fier și veți vedea un strat subțire de rugină, dar puțină pătrundere în metal.

Fierul în sine nu este un material deosebit de bun pentru construcția de mașini. Mașinile de astăzi folosesc de obicei aliaje de oțel. Adăugarea unei cantități de carbon la fier creează oțel, care oferă îmbunătățiri dramatice în flexibilitate, rezistență la tracțiune și formabilitate.

Cum sa evit rugina?Cauzele si acceleratorii ruginii

Cu toate acestea, această rezistență adăugată are un cost, deoarece adaugă impurități care accelerează formarea ruginii.

Oțelul expus ruginește la viteze diferite, în funcție de mai mulți factori: componentele aliajului, grosimea, mediul în care trăiește oțelul și tipul de tratare termică la care suferă oțelul.

Mașinile  fabricate în anii 1970 au început să prezinte rugină la suprafață imediat ce au fost un pic atinse.

Tabla de oțel brută complet netratată poate rugini în doar câțiva ani.

Apoi există si efectul sării sau a aerului sarat cum este in Constanta.

Sărurile de drum și alți contaminanți dizolvați în apă acționează ca electroliți.

Când electroliții sunt introduși într-o reacție chimică, ei accelerează schimbul de componente moleculare.

Pentru șoferi, aceasta înseamnă că apa murdară sau sărată prinsă undeva în caroseria mașinii face ca acel loc să ruginească mai repede.

De asemenea, explică de ce mașinile din zonele cu climă nordică în care sarea este folosită iarna, precum și mașinile care petrec mult timp în apropierea oceanului sunt predispuse să rugineasca.

Acesta este motivul pentru care producătorii auto fac atât de mult pentru a încerca să prevină coroziunea.

 Componentele din aluminiu și magneziu devin populare nu numai datorită greutății lor ușoare, ci și pentru că se corodează la viteze mult mai mici.

Cu toate acestea, acele metale sunt scumpe și, ca urmare, producătorii de automobile le folosesc cu moderație.

Elementele de aliere adăugate în oțelul mașinilor, cum ar fi nichelul și cromul, pot ajuta la îndepărtarea ruginii, dar nimic nu este sigur – totul se corodează în cele din urmă. De asemenea, tabla modernă de oțel are o durata mai mare de viata.

Durata de viata este sporita și mai mult în fabricile de asamblare finală atunci când caroseriile proaspăt făcute sunt scufundate în băi de agenți anticorozivi înainte de procesul de vopsire.

Cu toate acestea, partea orientată spre drum a mașinii se transformă într-o zona  mare de sablare la viteze de autostradă.

Cum sa evit rugina?Preventia ruginii,cea mai buna metoda.

Acesta este motivul pentru care fiecare proprietar de mașină trebuie să își inspecteze periodic mașina pentru rugină.

Cum arata o inspectie si un tratament rapid de stopare si inhibare a ruginii puteti vedea in acest film pe yotube.

Dupa cum se vede la inceputul filmului daca nu se intervine rugina poate afecta structura de rezistenta.

Astfel se pot produce rupturi sau fisuri si pot necesita interventia unei firme de tractari auto sau asistenta rutiera.

Acum  ca am inteles ce este rugina si cum se manifesta vom vorbi despre tratamente impotriva ruginii.