Filtru de particule infundat?

filtru de particule infundat

Filtru de particule infundat?

Descriere si rezolvare partiala a problemelor cauzate motorului de filtru de particule infundat.

Acum aproximativ zece ani, filtrele de particule au început să fie integrate în motoarele diesel, similar catalizatoarelor utilizate în motoarele pe benzină. Acestea sunt concepute pentru a captura particulele dăunătoare emise în gazele de evacuare, contribuind la menținerea sănătății mediului și a oamenilor. Cu toate acestea, implementarea lor nu este fără probleme.

În special în condițiile traficului urban intens, filtrele de particule pot să se înfunde, punând în pericol performanța motorului. Sistemele moderne sunt proiectate să minimizeze acest risc prin regenerarea automată a filtrului, folosind o creștere rapidă a temperaturii gazelor de evacuare pentru curățare. Cu toate acestea, regenerarea nu este întotdeauna eficientă, iar atunci când filtrul se înfundă complet, se activează un avertisment în bord.

Soluția propusă este de a conduce mașina cu o viteză constantă, de aproximativ 60 km/h, pentru a ajuta la procesul de regenerare. Cu toate acestea, această soluție este adesea dificil de pus în practică pentru cei care trăiesc în zone urbane aglomerate, unde accesul la autostrăzi sau drumuri libere este limitat.

Preventie

Neglijarea acestor avertismente poate duce la înfundarea definitivă a filtrului, necesitând înlocuirea acestuia, cu costuri semnificative care pot depăși 1.500 de euro, în funcție de modelul mașinii. În România, există opțiunea de a elimina complet filtrul, dar acest lucru necesită intervenția unor specialiști și modificarea software-ului mașinii pentru a ignora absența acestuia.

Deși mașinile mai noi sunt mai puțin susceptibile la aceste probleme, modelele mai vechi se confruntă adesea cu disfuncționalități ale filtrului de particule, ceea ce a condus la numeroase plângeri din partea utilizatorilor.

În cazul în care filtrul se înfundă, este important să nu se recurgă la metode extreme, cum ar fi perforarea sau distrugerea elementului filtrant, deoarece acest lucru poate agrava situația și poate crește costurile ulterioare de reparație. Există alternative precum achiziționarea unui filtru de particule din dezmembrări sau înlocuirea acestuia cu unul nou.

Cauzele înfundării filtrului pot include calitatea combustibilului, utilizarea unui ulei motor necorespunzător, condițiile de conducere în mediul urban și disfuncționalități ale diverselor componente ale motorului, cum ar fi senzorii DPF sau valva EGR.

În cazul în care apare avertismentul privind înfundarea filtrului, este recomandat să se încerce regenerarea prin conducerea la o turație constantă și, în cazul eșuării, să se solicite ajutorul unui service auto specializat. Utilizarea de aditivi nu este recomandată în acest caz, deoarece aceștia sunt concepuți pentru prevenirea înfundării, nu pentru rezolvarea acesteia.

Prin urmare, menținerea și gestionarea corectă a filtrului de particule reprezintă o componentă esențială a întreținerii mașinii, asigurând funcționarea optimă a motorului și reducând riscul de daune costisitoare si nevoia de a apela la o firma de tractari auto.